v provozu je pět věkově smíšených tříd:
Čápi Rybky Broučci Motýlci Žabky
Škola podporující zdraví
Na okraji města České Budějovice, v městské části Pohůrka, se nachází od roku 1978 naše mateřská škola "U Pramene". Počátkem roku 1997 byla zařazena do sítě škol pracujících podle projektu „Škola Podporující zdraví"
MŠ má tři třídy v přízemních pavilonech a dvě v nově postavené dvoupodlažní budově. Vnitřní prostory budov jsou rozlehlé, školu obklopuje prostorná zahrada s přírodním kopcem, dopravním hřištěm, bazénkem, mlhovištěm a dalšími zahradními prvky. MŠ má vlastní školní stravovnu.


naše třídy
Čápi Rybky Broučci Motýlci Žabky
Naši mateřskou školu chápeme jako jeden z malých pramínků v životě dětí - jako pramínek poznatků, informací, prožitků, zkušeností, návyků a vztahů, který v každém dítěti s postupujícím věkem sílí.
VIZE NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLY
Jsme Mateřská škola U PRAMENE. Pramínek poznání každého jednotlivce chápeme jako cestu za zdravím tělesným a duševním. Naším cílem je takový pramínek citlivě posilovat, pečovat o něj a podporovat jeho růst tak, aby sílil, stával se odolnějším a tím se proměňoval v řeku života.
Na této cestě nás vedou základní hodnoty, které se promítají i do názvu školy:P – PARTICIPACE A SPOLUPRÁCE
R – RESPEKTOVÁNÍ
A – AUTENTICITA
M – MOTIVACE
Í – INDIVIDUALIZACE
N – NASLOUCHÁNÍ
E – EMPATIE
K - KOMUNIKACE
Mateřskou školu charakterizuje její Kurikulum podpory zdraví /KPZ/. Rozhodli jsme se jít cestou, která bude všem zúčastněným ukazovat směr ke zdraví tělesnému i duševnímu a ke zdravému životnímu stylu.

Filosofie podpory zdraví
· Adaptační režim = možnost pozvolného zvykání dítěte na pobyt v MŠ s rodiči.
· Příchody do MŠ podle potřeby dětí i rodičů, předškoláci do 8,00 hod. = povinné předškolní vzdělávání. · Věkově smíšené třídy – sourozenci, kamarádi spolu ve třídě - učíme se navzájem.
· Velké prostorné třídy s hracími koutky a možností sportovního vyžití.
· Nábytek – odpovídá věkovým zvláštnostem dětí, hračky, výtvarný materiál i pomůcky jsou dětem volně dostupné.
· Vzdělávací strategie - kooperativní a prožitkové učení, volná hra, experimenty, badatelské aktivity, využíváme
metody komunitního a diskusního kruhu - učení empatii, naslouchání, sebevyjádření a uplatnění.
· Pravidla soužití vytváříme společně s dětmi.
· Školní projekty: Grafoškolka „Klubíčko“, Keramika „Hliněnka“, Polytechnické vzdělávání „Pracujeme pilně ve
školkové dílně“, Dopravní projekt k dopravnímu hřišti „Co mám dělat na červenou, když se kolem auta ženou“, Klub předškoláků – činnosti, zaměřené na přípravu pro vstup do základní školy (pro nejstarší děti místo odpoledního odpočinku).
· Vaříme ve vlastní školní kuchyni.
· Zabezpečení pitného režimu po celý den, venku zahradní pítka.
· Postupné svačiny - svačím, když mám chuť, sám se obsloužím, sám si vyberu.
· Velká zahrada se vzrostlými stromy, prolézačkami, houpačkami, dopravním hřištěm, bazénkem, mlhovištěm,
venkovními kuchyňkami, pracovními ponky a krytými pískovišti. Kopec na bobování a pohyb v nerovném terénu.
· Otužování - pobyt venku za každého počasí (kryté terasy), v létě otužování vodou - bazének, mlhoviště.
· Školní olympiáda - "Pramínkiáda" - na hřišti ZŠ (atletické disciplíny).
· Výpravy za poznáním mimo MŠ.
· Dětská divadelní a hudební představení.
· Přednášky pro rodiče – školní zralost, grafomotorika.
· Konzultační dny o vývoji dětí.
· Možnost rodičů podílet se na programu MŠ - Klub rodičů.
· Webová stránka MŠ pro informovanost veřejnosti.
Dopravní hřiště
Mateřská škola disponuje vlastním dopravním hřištěm v areálu školy a „vozovým parkem“, který zahrnuje koloběžky, odrážedla a další prostředky pro praktický nácvik dopravních situací. Děti při aktivitách využívají bezpečnostní přilby a pracují s množstvím výukových pomůcek zaměřených na bezpečnost v silničním provozu.
Do každodenního vzdělávacího procesu zařazujeme tematicky motivované dopravní aktivity, které rozvíjejí základní dopravní povědomí dětí a podporují bezpečné chování chodce i cyklisty.